真珠の鳥

英仏露中音楽和訳

Just Around the Corner クック・ロビン


www.youtube.com

 

Things aren't quite as they
Seem inside my domain

物事は俺の思考の範囲で

見えているのとは違っている

 

You can't know about everything
Only pleasure and pain
You wonder why I come here
With head to my hands

すべてを知ることはできない

喜びと苦しみだけ

君はなぜ俺が頭を抱えながら

ここに来たのかと思っている


Where else can I be cured
And the king of your
Mansion?
A thorn in your side
A child to protect that
Claims he's free

他のどこで癒やされることができるっていうんだ

君マンションの王様は

君の悩み

自由を求める

守るべき子供

 

Just around the corner
Half a mile to heaven

角を曲がれば

天国まで半マイル

 

Strong enough to hold you
Starved for some affection
Darling
Come quickly
Come ease my mind

君を強く抱きしめたい

愛に飢えているんだ

ダーリン

すぐに来てほしい

俺の心を楽にしてくれ

 

For my prayers have not been
Answered in a long time

長い間届かなかった

俺の祈りのために

 

I've already made my bed
Like it or not

好むと好まざるとにかかわらず

もうベッドを整えてしまったんだ

 

As long as there's no
Regrets I'll be here
When the ride stops
These comforts to me and
These crosses to bare
With which we live

バイクを止めたら

後悔しないうちは

俺はここにいる

俺への慰めと

背負って生きている

むき出しの十字架

 

Just around the corner
Half a mile to heaven

角を曲がれば

天国まで半マイル

 

Strong enough to hold you
Starved for some affection
Baby
I can't drag you into this mess!

君を強く抱きしめたい

愛に飢えてるんだ

ベイビー

君をこの混乱に引きずり込むことはできない

 

I'm the thorn in your side and
The child to protect
Just around the corner
Half a mile to heaven

俺は君を苦しめてる

守ってほしい子供なんだ

角を曲がれば

天国まで半マイル